7 Eylül 2010 Salı

Beklenen klip "ARAF"

Mor ve Ötesi'nin son albümü "Masumiyetin Ziyan Olmaz"ın 2.klibi Araf'a geldi. Albümü ilk dinlediğimde bu şarkı ve Meksika benim favorimdi. Meksika'yı doyana kadar dinledikten sonra sıra Araf'a geldi. Ama Araf ismi gibi biraz korkutucuydu. 

Aslında şarkı sözleri hiç de öyle cennet&cehennem vurgusu yapmıyordu bizlere. yapmadığı da iyi oldu. eğer öyle olsaydı mor ve ötesi'nin diğer gruplardan bir farkı olmazdı. ve en önemlisi ben bunca sene onları dinlemezdim.

Araf'ın klibini izlediniz mi? Ben geçen gün izledim. İlk başta ne yalan söyleyeyim ne oluyor filan dedim. bizimkilerde amma kazdılar dedim. sonra baktım yerin dibinden canlı bir kadın çıkıyor. sonra klibi iyi sindirmek için tabi ki de birkaç defa izledim, küçük çaplı araştırma yaptıktan sonra sonuca vardım.

ama ilk önce klibi izleyin sonra yazının devamını okuyun derim (yok sır filan açıklamıycam:))

önce klip. sayfayı aşağıya çekme görüyorum burdan kör değilim!:)



şimdi adım adım gidelim.

arabanın içinde grup üyeleri. direksiyon başında harun ve yanında kerem kabadayı var. diğer ikisi arkada. kerem k.'nın elinde pusula var bir de.

klibin ilk 7 saniyesinde harun'un yüz ifadesi, hissettiği acı ve korku yüzüne yansımış bir şekilde ve biraz da gitmek istediği yere hemen varmak isteyen bir adam imajı var. ve bu hali hemen hemen ilk 20 saniyede bariz belli.

araba böyle nazlı nazlı ilerlerken yolun ilerde ikiye ayrıldığını görüyoruz. biri biraz daha düz ve rahat ilerleyebilecekleri bir yol. diğeri yani sağdaki yol ise daha kıvrımlı ve engebeli bir yola benziyor. ve bizim tayfa görünüşte daha virajlı olan bu yoldan gitmeye karar veriyor. burda bir mesaj var . ne olduğunu ben demiyim şimdi:)

sonra bir bakıyoruz abilerimiz arabadan inmişler. ellerinde de kazma kürekler ve bir adet fenerle ormanın içine dalıyorlar. burada adamlar kendilerine eziyet edecek değiller ya. kazma narin ellerini tahriş etmesin diye hemen eller beyaz bir sargı ile sarılır. sonrasında vur allah vur toprağa. kollara kuvvet:)

hepsi eşit derece de yorulmuşa benzemiyor valla. en çok kazan sanırsam harun bey. yazık adam kan ter içinde kalmış lan! adam hem kazıyor hem şarkı söylüyor. bu zamanda kim yapar bunu arkadaş! söyleyin bana!?

ateş...01:30..kazdıkları yerin dört bir tarafından alevler fışkırıyor. daha doğrusu fışkırtılıyor. 2 metre yerin dibinde,  kazdıkları yerin özenle dört bir yanına yerleştirilmiş alev topları. tuhaf. toprağın altında bu ne ateş bu ne alev alev yanıyoruz durumudur. enteresan:)

tabi bizim arkadaşlar durur mu hemen kazma küreklere sarılıp (zaten hiç bırakmamışlardı ki) ateşi söndürmeye çalışıyorlar. bir ara harun bakıyor bu ateş sönecek gibi değil ben işime döneyim diyor. ama sonra yeniden ateşi söndürmeye başlıyorlar ve tabi ki de başarılı oluyorlar. ateş pofff..

nasıl bir geceyse artık tam ateş söndü dedik rahat rahat bir 3 metre daha kazacaklar dedik. baktık yağmur başladı. e tabi ki de yağmurlukları yanındaydı. hepsini çukura atmışlardı önceden. zeki adamların hali bir başka tabi:)

yağmurda ara var..

yerlere kadar uzanan buz mavisi renginde bir perde önünde grup üyeleri şarkının "kimler varmış içimde yoklama yaptım" kısmını çalıyorlar. harun dedim ya çok yoruldu adam ayakta duracak hali yok hemen çekmiş teoman'ın bir bar taburesini altına bir ileri bir geri sallanarak şarkıyı söylemekte. önünde de ayaklı mikrofon.

bir müzisyen düşünün; bir bar taburesi üstünde, önünde ayaklı mikrofon ve sağ eliyle mikrofonu en tepesinden tutmuş, gözleri kapalı, yalnız bir adam ve şarkı söylüyor. naparsınız? bir adamın en ennn ennnn..en olduğu an işte bu andır derim:) bir de öyle oturup şarkı söylerken bir yerde elinin tersiyle dizine vurması yok mu dedim tamam işte burası. harun'un harika vokali şarkının bir başında bir de burada konuşuyor. ve tekrar yine yağmur altında kazı çalışmasına dönüyor kameralar.

sonra birden.. birden bakıyoruz ki toprağın altında bir beze sarılmış bir şey çıkıyor. hemen açıyorlar bizimkiler tabi. ve o kadın. o kadın işte janset. evet bizim bildiğimiz tarkan gözübüyük'ün sevgilisi, yarım elma, banyo gibi yapımlarda yer almış isim. çok da severim kendisini canım benim. işte mezardan çıkan elleri göğsünde birleşmiş kadın janset idi. kadın bir iki nefes aldıktan sonra doğruluyor ama o çamur içinde yerin bilmem kaç metre altında havasız kalarak nasıl ölmedi orasını anlamadım.

klibin sonuna gelirsek eğer.

sanırsam burda, araf'ta yani, bir kadın canlı canlı gömülüyor ve bizim mor ve ötesi elemanları da bu kadını kurtarıyorlar. 

recm deniliyor buna şeriatta. zina yapan kadın veya erkeğin taşlanarak öldürülmesi yani. bu klipte olan kadın...



bu yazıda deborah, bizzat kendisi olarak klibi özgür ve hür iradesiyle yorumlamıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder